Af: kollektivtrafik
En ny kundetilfredsundersøgelse af Molslinjen A/S viser, at et overvejende flertal af passagererne er tilfredse med at sejle med færgerne til og fra Bornholm
Målingen viser blandt andet, at Molslinjen A/S ligger på bodstrin nul ud af fem på alle målte kategorier - blandt andet personlig betjening, rengøring og vedligeholdelse samt information og billetkøb.
- Færgerne til og fra Bornholm er afgørende for øboerne og for turisterne, som der har været ekstra mange af denne sommer. Det er derfor godt at få bekræftet, at passagerne har været tilfredse med rejsen. Som transportminister er det altid rart at høre og vide, hvordan brugerne oplever deres rejser med vores kollektive trafik, og jeg håber selvfølgelig, det er en udvikling, der forbliver eller endnu bedre fortsætter de kommende år, siger transportminister Benny Engelbrecht (S).
Kundetilfredshedsundersøgelsen er udført af Analyse Danmark. Målingen, der er en del af Transport- og Boligministeriets kontraktopfølgning med Molslinjen A/S, er gennemført i perioden fra 2. juli til 11. august i år. Det er højsæsonen for Molslinjen A/S’ færgebetjening af Bornholm.
Molslinjen er tidligere blevet præsenteret for mindre positive kundetilfredshedsundersøgelser, siden rederiet overtog færgebetjeningen af Bornholm i sensommeren 2018.
Interesserede kan læse den seneste kundetilfredshedsundersøgelse “Kundetilfredshed Bornholmslinjen - højsæson 2020” her: