NYHEDER 17. NOV 2020 KL. 21:49

Salg af pensionistkort flytter til netbutik

Af: kollektivtrafik

Fra 1. januar lukker Midttrafik for salget af pensionistkort fra Borgerservice Struer. Fremover skal førtidspensionister og pensionister købe deres pensionistkort i Midttrafik webshop. Kunder, som ikke kan bestille selv, kan ringe til Midttrafik og bestille deres pensionistkort


Siden foråret 2020 har førtidspensionister og pensionister i Region Midtjylland haft mulighed for at købe deres pensionistkort i Midttrafik webshop. Siden lanceringen af pensionistkort på webshoppen har Midttrafik kun modtaget ganske få klager fra kunder, der har vanskeligt ved at bestille. Langt de fleste pensionistkortkunder kan selvbetjene sig i dag. Desuden er webshoppen udviklet, så den er enkel og brugervenlig.

Fra 1. januar 2021 skal kunderne bestille deres pensionistkort online på webshop.midttrafik.dk. Pensionistkortet er et selvbetjeningsprodukt, som kunderne bestiller online. I tilfælde, hvor kunderne ikke har adgang til internet eller computer, ikke har pårørende der kan hjælpe, eller ikke har adgang til pc på bibliotek eller borgerservicecenter, tilbyder Midttrafik, at kunderne kan ringe og bestille kortet telefonisk hos Midttrafik Kundecenter.

For at kunne bestille kortet online, skal kunden have email og betalingskort.

Om køb af pensionistkort hos Midttrafik fra 1. januar 2021:


Om pensionistkortet


Baggrund for at skifte butik
Midttrafiks bestyrelse vedtog i 2018 en ny salgsstrategi, som blandt andet beror på øget digitalisering og ingen salgssteder, udover Midttrafik Kundecenter. Senere samme år blev det besluttet, at salget af pensionistkort skulle ske via webshop, når webshoppen var klar.

Midttrafik Kundecenter har telefon 70 210 230.

Interesserede kan læse mere om pensionistkort på Midttrafik.dk.

 



Billetter og takster