Af: kollektivtrafik
Planen for, hvordan togene skal køre med mindre CO-udslip betyder i øjeblikket, at banestræningen mellem Stuer og København bliver delt op i stykket med køreledninger mellem Vejle og København og et stykke uden køreledninger mellem Struer og Vejle, der så betjenes med batteritog
Det betyder så, at mennesker, der vil rejse mellem Vestjylland og København og det øvrige Sjælland, skal skifte i Vejle
Transportminister Thomas Danielsen (V) lagde i efteråret op til en debat om, hvordan fremtidens togdrift mellem Nordvestjylland og København og Sjælland skal se ud - skal det være med direkte tog mellem Stuer og København, som stopper ved færre stationer, skal der opsættes køreledninger på strækningen - eller skal det være med batterielektriske regionaltog, der stopper ved alle stationer.
Onsdag skal transportminister Thomas Danielsen svare på spørgsmål om togforbindelserne mellem de to landsdele i Folketingets spørgetime.
Spørgsmålet, som Mads Olsen (SF) har stillet, lyder:
"Mener ministeren stadig, at det er afgørende med gode og direkte togforbindelser mellem det midt- og vestjyske og hovedstaden?"
Interesserede kan følge med via Folketingets TV nedenfor.