NYHEDER 20. MAR 2019 KL. 08:00

Fynsk pendlerkampagne benytter clickbait

Af: FynBus

Fynsk pendlerkampagne benytter clickbait

FynBus vil så gerne have flere pendlere i busserne og indleder mandag den 18. marts en digital markedsføringskampagne, der i første omgang skal lokke potentielle kunder til at klikke, og sidenhen at bestille sig et periodekort. Lokkemaden er den usandsynlige historie, som man bare MÅ klikke på, i det daglige kaldet clickbait.


Kommunikationschef Martin Krogh forklarer: ”Da vi sidste efterår skulle indrykke en serie digitale annoncer, fandt vi ud af at en stor del af vores kundegruppe meget ofte er inde og læse på sider som bt.dk og ekstrabladet.dk. Derfor besluttede vi os for at prøve at tilpasse vores annoncering til disse medier, og derfor har vi lavet en clickbait-kampagne.”

 Ifølge Wikipedia er Clickbait et nedgørende udtryk for visse websteders forsøg på, med en besnærende overskrift, at lokke folks nysgerrighed til at klikke på et link, der fører dem til en side, hvor indholdet ikke er tilfredsstillende i forhold til deres forventninger til overskriften.

Under overskriften Fynske topchefer indrømmer: Vi kommer sovende til jobbet, forsøger FynBus at fortælle historien om, at med et pendlerkort kan man komme udhvilet på arbejde. Med en enkelt klik er kunden inde på en side, der fortæller om de mange fordele ved at benytte et pendlerkort.

FynBus bringer i alt fire historier i spil, og er meget spændte på, hvor mange klikkere og kunder sådan en kampagne kan kaste af sig. Det vides, når kampagnen slutter om en lille måneds tid.

 

De fire maddinger, der kastes ud er:


Læs mere på:
https://fynbus.dk/tidenerdin