Af: Redaktionen
Kunderådgiver, Susanne Kjær Holse, har arbejdet i den kollektive transports tjeneste i 40 år. I den anledning har hun fået overrakt Dronningens fortjenstmedalje i sølv af Movias administrerende direktør Dorthe Nøhr Pedersen.
Susanne er ikke en, der gør et stort nummer ud tingene, men glæden og stoltheden var ikke til at tage fejl af, da hun sammen med familie og kolleger blev fejret for 40 års tro tjeneste, og modtog sin medalje som det fornemmeste bevis.
- Det er jo en dag, hvor man kan mærke sommerfuglene i maven, og det at få overrakt medaljen var virkelig stort, fortæller hun om medaljeoverrækkelsen.
Susanne startede som elev tilbage i 1983 i det der dengang hed HT (Hovedstadsområdets Trafikselskab) og har bidraget positivt til den kollektive transport lige siden. Først i HT's takstafdeling, hvor hun blandt andet arbejdede med indtægtsfordelingen mellem trafikselskaberne. HT blev til HUR (Hovedstadens Udviklingsråd), som blev til Movia, og Susanne fulgte med.
Sidenhen har Susanne arbejdet med sekretariatsarbejde for en lang række chefer og direktører, hvor hun håndterede alt fra kalenderstyring, mødeplanlægning og bookinger til kvalitetsopfølgning over for vores operatører. I marts 2011 blev Susanne ansat i Rejsekort kundecenter hvorfra hun har været med til at udbrede kendskabet til Rejsekortet og sørget for, at det kom ud at leve.
Faktisk har Susanne blot haft en enkelt jobsamtale i hele sit liv. Det var dengang hun startede som elev:
- Jeg flyttede fra Falster til København for at blive elev i HT, og dengang var der jo ansættelsesgaranti, når man blev færdig. Så jeg blev ansat og har været en del af foretagendet lige siden.
I dag er Susanne tilknyttet Rejsekort Erhverv, hvor hun er en del af et team på to kolleger og arbejder på at lave aftaler med virksomheder, der gerne vil drage nytte af Rejsekort Erhvervs mange fordele.
Blandt sine kolleger er Susanne kendt for at være en kompetent og pligtopfyldende kollega. Hun har altid været fleksibel og omstillingsparat, når nye opgaver eller arbejdsfunktioner har krævet det.
Når man spørger Susanne, hvad det er, der gør, at hun har holdt så mange år i Movia, fortæller hun:
- Det er kulturen. Det kan være svært at beskrive, men der er en helt særlig kultur, som har fulgt organisationen lige fra HT til Movia. Som kollegaer er vi altid gode til at hjælpe hinanden, og man vil virkelig gerne det bedste for kunderne.
Efter overrækkelse af fortjenstmedaljen i Movia, skal Susanne Kjær Holse til en audiens ved Hendes Majestæt Dronningen, som markerer den fortjenstfulde indsats. En stor dag, som Susanne ser frem til:
- Jeg er jo lidt af en royalist, så det kan jo næsten ikke blive større i min verden, siger Susanne med et strålende smil.