Forsikringsselskab satser på digitale møder og sparer dermed rejsetid
Af: kollektivtrafik
Nordens største forsikringsselskab, If, har besluttet at holde fast i den digitale mødekultur, der opstod under corona-pandemien. Dermed vil If i år reducere antallet forretningsrejser med 50 procent i forhold til 2019
I 2019 blev der foretaget cirka 17.000 flyvninger i If-koncernen. Da corona-pandemien brød ud i begyndelsen af 2020, faldt antallet af rejser med over 75 procent. If har nu besluttet, at man ikke skal vende tilbage til det, der var normalt før pandemien, selvom det er muligt at rejse som normalt.
- Helt overordnet handler det om at begrænse vores samlede klimaregnskab og om at fremme en bæredygtig adfærd, siger miljø- og indkøbsansvarlig i If Danmark, Bo Petersen, og fortsætter:
- Vi har under pandemien bevist, at vi kan drive vores forretning uden at rejse, kun med digitale møder. Vi ønsker at bruge de erfaringer til at fastholde en kultur med færre rejser og dermed skabe fordele for miljøet, for If og for vores familier. Ved at reducere de lange arbejdsdage, som mange forretningsrejser fører til, frigøres der mere tid i hverdagen, hvilket fremmer trivslen.
If's rejsepolitik definerer blandt andet, at rejser skal foregå på en bæredygtig måde og til lave omkostninger. Der skal rejses med tog, hvis togrejsen er kortere end 3,5 time og alle rejser skal bookes med hensyntagen til eksempelvis de miljømæssige aspekter ved rejsen.
Rejsepolitikken omfatter alle If's 7.900 ansatte i Norden.
Emner i fokus
BÆREDYGTIGHED
MOBILITET