Molslinjen får bod for kunders utilfredshed
Af: kollektivtrafik
Passagererne til og fra Bornholm er utilfredse med visse dele af Molslinjens færgebetjening af øen. Det viser kundetilfredshedsmålingen for Molslinjen A/S' færgebetjening af Bornholm for årets højsæson. Som konsekvens skal rederiet betale en bod til Transportministeriet
Boden vil være på 101.291,10 kroner som følge af passagerernes tilkendegivelse vedrørende det parameter i kundetilfredshedsmålingen, der omhandler "Færgen og adgang til færgen". Kunderne er særligt utilfredse med udvalget af varer i kiosk, cafeteria og restaurant på færgen.
Kundetilfredshedsmålingerne bliver foretaget hvert halve år. Med udgangspunkt i målingerne vil transportministeren løbende følge tilfredsheden.
- Vi skal have fokus på passagerernes rejseoplevelse. Det er vigtigt, at kunderne er tilfredse med sejladsen på Bornholm, og derfor mener jeg også, at vi skal handle kontant, når vi i den seneste måling kan konstatere, at passagererne er utilfredse med visse dele af færgebetjeningen, siger transportminister Benny Engelbrecht (S).
Interesserede kan hente den seneste kundetilfredshedsmåling her:
Emner i fokus
BÆREDYGTIGHED
MOBILITET