Ny fælles kundetilfredshedsanalyse viser stigende tilfredshed
Af: kollektivtrafik
For tredje år i træk har trafikselskaberne i Danmark gennemført en landsdækkende kundetilfredshedsanalyse, der går på tværs af trafikvirksomheder og transportformer. Den nye analyse viser stigende tilfredshed med den kollektive trafik - busser, tog, letbaner, metro med mere
På nationalt plan konkluderer undersøgelsen, at:
- 76 procent ser offentlig transport som et godt og vigtigt alternativ til andre transportformer
- 55 procent er tilfredse med mængden af offentlige transportmuligheder i deres område
- 51 procent har tillid til, at de kommer frem til tiden med offentlig transport
- 44 procent oplever, at der er god sammenhæng i den kollektive transport
Om undersøgelsen:
- Undersøgelsen er foretaget af Wilke for trafikselskaberne i Danmark blandt den del af befolkningen, der som minimum har brugt kollektiv transport én gang inden for det seneste år
- Undersøgelsen af afsluttet i december 2020 og dækker kunderne hos de danske transportselskaber Arriva, BAT, DSB, FynBus, Lokaltog, Metroselskabet, Midttrafik, Movia, NT, Nordjyske Jernbaner og Sydtrafik
- Data i undersøgelsen er indsamlet gennem online spørgeskema
- Undersøgelsen bygger på omkring 12.000 besvarelser
Interesserede kan se hele undersøgelsen her:
Kundetilfredshed