Af: kollektivtrafik
DSB har lagt sin kvartalsrapport for årets første kvartal på bordet. Den viser et resultat før skat på 225 millioner kroner. I forbindelse med kvartalsrapporten fremhæver DSB, at antallet af rejsende fortsat stiger og at punktligheden ligger over målet
I forhold til første kvartal sidste år udgjorde kvartalsresultatet på 225 millioner kroner en fremgang på 124 millioner kroner, da det tilsvaende resultat i 2024 var på 101 millioner kroner. DSB peger på, at resultatet var positivt påvirket af højere passageromsætning og trafikkontraktindtægter samt aktivering af låneomkostninger vedrørende investeringer.
DSB havde i årets første kvartal 41,5 millioner rejser, hvilket var en vækst på 2 procent i forhold til samme periode sidste år. DSB har i årets første tre måneder igen oplevet en stigning i markedsandelen og antal rejser over Storebælt samt en mindre stigning i antal rejser på de øvrige områder.
Kundepunktligheden for DSB's S-tog lå fortsat på et stabilt højt niveau og over kontraktmålet på 92,4 procent. I årets første tre måneder var kundepunktligheden 96,7 procent i forhold til 96,5 i samme periode 2024. DSB's fjern- og regionaltog kørte kundepunktligheden frem fra 78,5 til 80,3 procent. Kundepunktligheden lå dermed også over kontraktmålet på 75,0 procent.
DSB's kvartalsrapport for januar kvartal 2025 kan hentes her: