Af: kollektivtrafik
Den fælles kundetilfredshedsanalyse for kollektiv transport i Danmark viser blandt andet, at trafikselskabet på Bornholm - BAT har oplevet fremgang
Den fælles årlige kundetilfredshedsanalyse er landsdækkende og går på tværs af trafikselskaber, togoperatører og offentlige transportformer. Den er gennemført online af analyseinstituttet Wilke og omfatter kunder, som bruger kollektiv transport mindst én gang årligt.
I analysen for 2024 går BAT frem på følgende seks parametre og placerer sig flere steder i den gode ende af gennemsnittet:
"Den samlede tilfredshed på tværs af trafikvirksomhederne er steget signifikant siden 2023. Og særligt Odense Letbane, Metroselskabet og BAT går frem i årets analyse", står det blandt andet i analysen.
Interesserede kan læse den samlede analyse - Kundetilfredshed i den kollektive trafik - her:
Om analysen:
Analysen er gennemført af analyseinstituttet Wilke og baserer sig på ca. 12.000 besvarelser. Med analysen vil den offentlige transportsektor også afdække kundernes tilfredshed med de enkelte trafikvirksomheder. Det giver de enkelte virksomheder mulighed for at måle sig indbyrdes, blive inspireret og lære af hinanden og dermed følge op på, hvordan de løbende gør kundeoplevelsen med kollektiv transport endnu bedre.