DSB solgte flere pendlerkort i første kvartal
Af: kollektivtrafik
DSB har i løbet af årets første tre måneder solgt fem procent flere pendler kort, end i samme periode i 2019 - året før corona-tiden, hvor antallet af solgte pendlerkort lå på godt 600.000. I forhold til sidste år lå slaget ni procent over. Ifølge DSB er det i høj grad unge, der har købt flere pendlerkort
- Det er meget tilfredsstillende, at vi får flere faste kunder i togene. Det understreger, at vi har et godt tilbud også til dem, der rejser hver dag. Vi har i længere tid haft en generel vækst i antallet af kunder og et stort salg af vores populære Orange-billetter. Med væksten i antallet af solgte pendlerprodukter kan vi især se, at de uddannelsessøgende stiger på togene, siger Jens Visholm, der er kommerciel direktør i DSB.
Især blandt pendlerkort til uddannelsessøgende er der sket en stor stigning. Når det gælder for Ungdomskort til ungdomsuddannelser (UU-kort) er der solgt 42 procent flere i de første tre måneder af 2024 i forhold til samme periode i 2019, og i forhold til 2023 er der sket en stigning i antal på 16 procent, så omkring 118.000 unge er steget på toget.
Antallet af solgte Ungdomskort til videregående uddannelser (VU-kort) er steget med 10 procent i forhold til 2019 og 13 procent i forhold til samme periode i 2023.
- Perioden har sat sit præg på manges liv og ændret meget for unge under uddannelse og i arbejdslivet. Vi kan i hvert fald konstatere, der er flere, der har behov for at komme frem til deres uddannelsessted nu - også i forhold til perioden inden corona sendte de unge hjem, siger Jens Visholm.
Billetter og takster
Emner i fokus
BÆREDYGTIGHED
MOBILITET