KTF Transmision
NYHEDER 30. MAR 2022 KL. 10:48

Lufthavn på Djursland skal have ny direktør igen

Af: kollektivtrafik


Brian Worm tiltræder fredag 1. april posten som administrerende direktør i Aarhus Airport. Baggrunden for direktørskiftet er, at den nuværende direktør, Nicolai Krøyer, der tiltrådte 1. marts sidste år, har valgt at opsige sin stilling


En vigtig opgave for Brian Worm bliver at driftsoptimere og styre den moderniserede lufthavn frem efter corona-tiden.


- Der er et stort potentiale i Aarhus Airport, som jeg glæder mig til at folde ud sammen med medarbejderne. Lufthavnen betjener Danmarks næststørste vækstområde, og vi har et stærkt fokus på at tiltrække de flyruter, der efterspørges af både erhvervs- og fritidsrejsende i Østjylland. Vi står i 2022 med en lufthavn i verdensklasse med VIP til alle. Nu skal vi strukturere driften og de interne processer, så vi bliver toptunet til at håndtere den fremtidige vækst og til at yde en tårnhøj service over for passagerer, flyselskaber og turoperatører, siger 44-årige Brian Worm i anledning af, at han fra på fredag er administrerende direktør i Aarhus Airport.


Brian Worm, der oprindeligt er uddannet cand.merc. i økonomistyring og informatik fra Aalborg Universitet, kommer fra en stilling som Group CEO i det Hong Kong-baserede Grown Up Group Ltd. Brian Worm, der tidligere har haft forskellige ledelsesroller i Arla Foods Ingredients, Hwam A/S og Samson Agro A/S, har kompetencer inden for forretningsudvikling, strategieksekvering og organisatorisk strukturering.


Brian Worm bor i Randers med sin hustru, Christine. Derudover tæller familien to drenge på 9 og 11 år.



Aarhus Airport vedtog i maj 2019 en strategi, der skal løfte passagertallet i den østjyske lufthavn til 1,5 millioner i 2027. Igennem corona-tiden har Aarhus Airport, som et led i at geare lufthavnens fysiske rammer og serviceudbud til at imødekomme det forventede voksende antal passagerer, gennemført en totalmodernisering og udvidet til dobbelt størrelse. Ligeledes har fokus ligget på at fastholde og udvikle den kommercielle vækst og styrke samarbejder med eksisterende og nye potentielle partnere, turoperatører og flyselskaber.


Navne