Movia melder om høj kundetilfredshed med Flextrafik
Af: kollektivtrafik
Kunderne, der benytter Movia's fem flextrafik-ordninger, er generelt godt tilfredse med deres kørselsordninger. 84 procent af brugerne er enten tilfredse eller meget tilfredse, hvilket er en fremgang på to procentpoint i forhold til sidste år. Det viser den årlige kundeundersøgelse, som analyseinstituttet Megafon har foretaget for Movia i oktober i år
Undersøgelsen viser, at Movia fastholder den høje kundetilfredshed fra året før. 84 procent af kunderne er tilfredse eller meget tilfredse.
Der er fremgang inden for alle kategorier, især er tilfredsheden steget inden for flexhandicap og flexrute, hvor der er en fremgang på 6 og 9 procentpoint.
Tilfredsheden er også i år høj i forhold til "kørsel til tiden" og "tryg og sikker rejse". Derudover oplever kunderne generelt, at de får en god service i forhold til, om bilerne er rene, og om chaufførerne er imødekommende, kører forsvarligt og hjælper dem ind og ud af bilerne. Det er alle vigtige parametre for kundernes overordnede tilfredshed. For eksempel er 92 procent meget enige eller delvis enige i, at chaufføren kørte forsvarligt. Mens 91 procent er meget enige eller delvis enige i, at chaufføren fremtrådte velsoigneret og imødekommende.
- Kundernes tilfredshed er afgørende for Movia, og vi glæder os over, at vi i årets kundetilfredshedsmåling fastholder den høje kundetilfredshed, siger Movia's flextrafikchef Jens Peter Langberg.
I 2019 er kundernes kendskab til digital selvbetjening via internettet eller via app steget fra 70 procent til 79 procent i flexhandicap og fra 70 procent til 84 procent i flextur. Kendskabet påvirker andelen af ture, der bestilles online positivt. I oktober var andelen af ture bestilt online knap 50 procent mod 38 procent i 2018 og 20 procent for flexhandicap mod 15 procent året før. Ved bestilling online af flextur ydes en rabat på 10 procent
I den årlige kundetilfredshedsanalyse fik Megafon i oktober 2019 svar fra omkring 900 brugere.
Emner i fokus
BÆREDYGTIGHED
MOBILITET