KTF Transmision
NYHEDER 31. AUG 2023 KL. 12:07

Analyse: Passagerne var mere tilfredse med Bornholmslinjen i sommeren 2023

Af: kollektivtrafik


Kundernes tilfredshed med færgebetjeningen til og fra Bornholm er højere for sommeren i år end den var for sidste sommer. Det viser en ny analyse, som Analyse Danmark har udarbejdet for Transportministeriet


Før sommeren i år tog Molslinjen sin nye hurtigfærge »Express 5« i brug, og det har passagernefra og til Bornholm tilsyneladende været godt tilfredse med. Den seneste analyse af kundetilfredsheden i højsæsonen viser, at kundetilfredsheden generelt været god og bedre end sidste år, hvilket betyder, at Molslinjen ikke pålægges en bod på baggrund af højsæsonen 2023.


Kundetilfredsheden på Molslinjens færgeruter til Bornholm måles jævnligt og vurderes på fem parametre - blandt andet rengøring, billetkøb, adgang og personlig betjening. Molslinjen kan ifølge kontrakten med Transportministeriet pålægges en bod, hvis kundernes tilfredshed er lav.


- Bornholmslinjen er afgørende for, at det bornholmske ø-samfund kan fungere. Det er derfor glædeligt, at færgebetjeningen møder tilfredshed blandt kunderne. Færgefarten er med til at binde Bornholm tættere sammen med resten af landet, og derfor er det også vigtigt, at færgebetjeningen lever op til brugernes forventninger, siger transportminister Thomas Danielsen (V) i en kommentar til analysen.



Fakta om kundetilfredsheden med Bornholmslinjen:

Bornholmslinjens kundetilfredshed måles hvert halve år for lavsæsonen og for højsæsonen.


De fem kriterier, Bornholmslinjen måles på:



  • Færgerejsen alt i alt

  • Personlig betjening

  • Rengøring og vedligeholdelse

  • Færgen og adgang til færgen

  • Information og billetkøb


Kunderne vurderer deres tilfredshed på en skala fra 1-5, og er gennemsnittet under 3,5 for et kriterie, pålægges Bornholmslinjen en bod.


Bornholmslinjen er en af Molslinjens forskelle færgeruter i Danmark.


Interesserede kan læse kundetilfredshedsanalysen her:


 


Færgeruter Kundetilfredshed