Af: kollektivtrafik
FynBus lancerer en ny kampagne for rute 800A/900A mellem Nyborg og Svendborg for at gøre opmærksom på forbindelsens mange busafgange og høje frekvens. Kampagnen får en særlig frontfigur - banegårdskatten Røde Allan, som sidste år ved en tilfældighed hoppede på en bus og blev en lokal sensation
Den østfynske A-busbetjening er en del af FynBus’ nye højfrekvente regionale A-busnet, der blev introduceret i august sidste år. Netværket er designet til at tilbyde flere afgange og hurtigere forbindelser, hvilket har resulteret i en stigende passagervækst på flere ruter.
- Vi ser en positiv udvikling i brugen af A-busserne, og med denne kampagne ønsker vi at gøre endnu flere opmærksomme på, hvor nemt det er at tage bussen mellem Nyborg og Svendborg, siger Martin Bødker Krogh, der er kunde- og kommunikationschef hos FynBus.
Kampagnen satte sine kløer i fynboerne 24. marts og griber de næste fire uger fat i sociale medier, digitale skærme, i radioen og på bagenden af busserne.
Med sloganet "Gør som Røde Allan - tag bussen, når du skal på tur" kobler FynBus en lokal historie med en større mobilitetsdagsorden.