Af: Redaktionen
Movia hylder de passagerer, som vælger den kollektive transport til. Det gør Movia med en stor kampagne med mottoet "tak". skrevet med syv busser og én flexbil.
De lokale vinterbadere gloede noget, da syv Movia-busser og én flexbil kørte ind på parkeringspladsen ved Tisvilde Strand på en kølig søndag i april. Et sjældent syn, men det hele giver mening, når man ser billedet og videoen fra seancen. Efter godt seks timers kørsel, bakken, lirken og baksen fik de dygtige chauffører kørt busserne i stilling. Køretøjerne danner nemlig ordet "tak" - for det er det, Movia vil. Takke alle dem, der kører med offentlig transport.
Chaufførernes rolle
For at kunne komme med bus og flextrafik, kræver det selvfølgelig, at der er nogle, der sidder bag rattet. Derfor spiller de otte chauffører på Tisvilde Strand også hovedrollerne i Movias anerkendelseskampagne.
Man kan se resultatet fra seancen ved Tisvilde Strand som reklamer på busserne, plakater ved stoppesteder, infoskærmene i busserne og på sociale medier og Youtube.
Se eksempler på to kampagnefilm her:
• https://youtu.be/5NvKc_Pm7MQ
• https://youtu.be/IsneW1JfHWM
Læs mere på www.moviatrafik.dk/rejssammen.
Det var operatørerne Keolis og ServiceDK, som stillede materiel og chauffører til rådighed.