NYHEDER 13. SEP 2024 KL. 00:47
Kundetilfredshedsmåling: Passagererne er tilfredse med Bornholmerfærgen
Af: kollektivtrafik
Den halvårlige kundetilfredshedsmåling på færgen til Bornholm viser, at passagererne generelt er tilfredse med færgebetjeningen. Det oplyser Transportministeriet
Molslinjen driver færgelinjerne til Bornholm, både fra Ystad og Køge, og hvert halve år gennemføres en kundetilfredshedsmåling som en del af Molslinjens kontrakt med Staten. Henover sommeren er passagerer på de to færgelinjer blevet spurgt til blandt andet betjening, rengøring og adgang til færgen. Passagerne er ifølge undersøgelsenganske godt tilfredse færgeruterne.
- Færgebetjeningen til og fra Bornholm er vigtig, og det er af afgørende betydning, at brugerne er tilfredse med denne. Derfor glæder det mig, at passagertilfredsheden er høj, siger transportminister Thomas Danielsen (V) i en kommentar til undersøgelsens resultat.
I perioden fra mandag 2. juli til fredag 2. august gennemførte Analyse Danmark en kundetilfredshedsmåling for højsæsonen 2024 for Molslinjens færgebetjening af Bornholm.
Kundetilfredshedsmålingen omfatter de passagerer, der har rejst med Molslinjen på enten Ystad- eller Køgeruten i perioden 1. juli - 31. juli.
Spørgsmålene er blevet besvaret ud fra følgende 5-punktskala:
- Meget utilfreds (1)
- Utilfreds (2)
- Hverken/eller (3)
- Tilfreds (4)
- Meget tilfreds (5)
Bornholmerfærgerne ligger på alle parametre på 4 eller over.
Kategori | Score højsæson 2024 |
Færgerejsen alt i alt | 4,3 |
Personlig betjening | 4,2 |
Rengøring og vedligeholdelse | 4,1 |
Færgen og adgang til færgen | 4 |
Information og billetkøb | 4,1 |
Færgeruter Kundetilfredshed
Emner i fokus
BÆREDYGTIGHED
NYHEDER 28. OKT 2024 KL. 11:36
Demonstranter for nattog holdt et stille pyjamasparty på HovedbanegårdenMOBILITET
NYHEDER 20. DEC 2024 KL. 19:07
Kommuner og Staten skal have ansvaret for at drive den kollektive transport