NYHEDER 20. NOV 2018 KL. 13:24

Ny fælles kundetilfredshedsanalyse for kollektiv transport er lagt frem

Af: kollektivtrafik

DSB har sammen med de øvrige trafikvirksomheder i Danmark udviklet en nye fælles, årlig kundetilfredshedsanalyse. Analysen er landsdækkende og går på tværs af trafikvirksomheder og transportformer. Den er gennemført online og omfatter kunder, som bruger kollektiv transport minimum en gang årligt. Analysen er gennemført af analyseinstituttet Wilke, og baserer sig på omkring 12.000 besvarelser


Den nye analyse belyser tilfredsheden i den kollektive transport på tværs af bus, tog, letbane og metro i hele Danmark. Både i forhold til, hvordan kunderne generelt oplever den kollektive transport, og hvordan de oplever sammenhængen, når de benytter flere transportmidler på en rejse.

Med analysen vil sektoren også gerne afdække kundernes tilfredshed med de enkelte trafikvirksomheder. Det giver de enkelte virksomheder mulighed for at sammenligne (benchmarke) sig med hinanden, blive inspireret og lære af hinanden, og dermed følge op på, hvordan de løbende gør kundeoplevelsen med kollektiv transport bedre.

 

Interesserede kan finde analysen her: