Af: kollektivtrafik
Rutesektorchef i brancheorganisationen for taxi- og busvognmænd, Dansk PersonTransport, DPT, Lasse Repsholt, opstiller fire nødvendige organisatoriske forandringer på området for kollektiv trafik
I netmediet Mobilitywatch’s aktuelle debatserie ”Kollektiv Trafik 2.0”, stilles der skarpt på, hvad der skal til for at gøre de offentlige transportformer mere attraktive. Ifølge rutesektorchef hos DPT, Lasse Repsholt, mangler der til trods for interessen for grøn omstilling, en klar national vision og national transportplan om, at vi skal transportere os mere bæredygtigt.
I artiklen fremhæves forskellene fra den kollektive trafik og andre nationale forsyningsopgaver som el, vand, gas med videre, der blandt andet er omfattet naturlige monopoler i modsætning til den kollektive transport, som både er i konkurrence internt, og med alternative transportformer som private personbiler.
Artiklen er forsynet med fire nødvendige organisatoriske forandringer på det kollektive trafikområde, som ifølge Lasse Repsholt er afgørende for organiseringen af Danmarks fremtidige kollektive trafik:
Interesserede kan læse artiklen i Mobilitywatch her: